دسته‌بندی نشده

تاریخچه ی MVM در ایران

تاریخچه ی mvm در ایران

تاریخچه ی MVM در ایران

خودروهای چینی از اواسط دهه 2000 در ایران عرضه شدند. این خودرو ها با وجود اینکه که جزو بزرگترین بازارهای صادراتی نیستند، اما به عنوان نوزدهمین صنعت خودروسازی جهان ایده آل عمل کرده اند.

از زمان تمدید تحریم های دونالد ترامپ علیه ایران در سال 2018، صنعت خودروسازی کشور ایران توسط کشورهای غربی محدود تر شد. با این حال، خودروسازان ایرانی بر اساس OICA در سال 2021 894298 دستگاه خودرو تولید کردند که این کشور را از نظر حجم تولیداتی بالاتر از ایتالیا، آفریقای جنوبی و لهستان قرار می دهد.

MVM

صنعت خودرو ایران

بازار خودرو ایران چگونه است؟

همانطور که در بالا گفته شد OICA آن را در حدود 900000 شمرده است، اما در واقعیت نزدیک به 1.1 میلیون می توان براورد کرد.

بازارخودرو داخلی ایران در اختیار دو شرکت دولتی ایران خودرو و سایپا است. هر دو در دهه 1960 راه اندازی شدند و با شرکای بین المللی همکاری کردند.

اما با گذشت زمان مسئله جور دیگری تغییر کرد که در ادامه این مطلب به آن اشاره میکنیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه شرکت تولید خودروی مدیران (MVM) در ایران

شرکت تولید خودروی مدیران (MVM) یک شرکت خودروسازی ایرانی است که در سال 2002 در منطقه ویژه اقتصادی بم جدید تأسیس شد. هدف این شرکت تولید، واردات و صادرات انواع خودروهای سدان، اس‌یو‌وی و خودروهای سنگین می باشد. همچنین، شرکت MVM در زمینه تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی فعالیت می‌کند.

تاریخچه: شرکت MVM یک شعبه از شرکت خودروسازی کرمان (Kerman Motor) است، که قبلاً نسخه‌ای از خودروی دائو ماتیز را برای بازار داخلی تولید می‌کرد. خودروی ماتیز از سال 2000 توسط شرکت خودروسازی کرمان به همراه شرکت دائو کره‌ای تولید می‌شد. اما بحران در شرکت دائو موتور در کره‌جنوبی منجر به تصاحب این شرکت توسط شرکت عمومی جنرال موتورز شد، که سپس به علت تحریم‌های آمریکا علیه دولت ایران، تامین کیت‌های CKD را به شرکت ایرانی متوقف کرد. به همین دلیل، شرکت خودروسازی کرمان مجوز تولید خودروی چری QQ3 را دریافت کرد. این خودرو به دلیل شباهت به خودروی GM، توسط شرکت دخترانه MVM تولید شد و با نام MVM 110 به بازار عرضه شد.

MVM

مدل‌های فعلی MVMکدامند؟

در سال 2021 ام وی ام تقریبا 60000 مدل چری تولید کرد. ترکیب فعلی آن شامل موارد زیر است

مدل ها:

X33، مستعار Tiggo3

X22، مستعار Tiggo 3x

X55، با نام مستعار Tiggo5X

315، با نام مستعار A13 یا Fulwin2

به علاوه مدل های نشان چری، Arrizo6، Tiggo7.

درست مانند چین، چری تنها با دو برند (چری و ام وی ام) راضی نبود. بنابراین در سال 2022 سومین برند در ایران معرفی شد: فونیکس (ققنوس). Tiggo7 Pro، Tiggo8 را ارائه می دهد و برنامه هایی برای اضافه کردن Omoda 5 در اواخر امسال دارد.

چری تنها شریک چینی کرمان موتور نیست. از سال 2014 نیز با Anhui Jianghuai همکاری می کند. سال گذشته بیش از 22000 دستگاه از کراس اوور S3 و S5 و سدان J4 مونتاژ شده است. کرمان موتور در اقدامی مهمتر امسال خط تولید سدان J4 را در اختیار گرفت و به نظر می رسد، قصد دارند آن را به خودروی برقی تبدیل کنند. به تازگی سدان J7 رونمایی شده است که با نام KMC J7 در داخل به فروش می رسد.

دو شرکت زیرمجموعه کوچکتر دیگر نیز بخش های کوچکی از کارخانه بم را اشغال می کنند. کارمانیا با Byd کار می کند، اما حجم آن کم است، در حالی که ریگان خودرو چند صد مدل زوتی کوپا T210 را در سال 2021 مونتاژ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *